med nyfikenhet och förundran

Dagens lifehack värt att notera: jag ringde Postnords kundtjänst för en portofråga. Liksom hos många andra stora företag får man navigera sig fram genom ett talsvarssystem genom knapptryck och på vissa ställen säga ord som beskriver min fråga. Naturligtvis hamnade jag på fel spår och fick inte svar på det jag ville veta. Frustrerad över att behöva lägga på, ringa upp igen och försöka navigera på nytt säger jag rätt ut “IDIOT!!!” till maskinen innan jag hunnit lägga på. Då säger maskinen i andra änden: “Jag kunde inte förstå din fråga, därför kopplar jag dig till en kundtjänstmedarbetare”. Vips fick jag prata med en riktig människa som kunde svara på min fråga.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

1 + 5 =

Annons
Instagram
Something is wrong.
Instagram token error.

sm0rgm

Follow
Hämta fler

© Copyright 2022 Stefan Helander